7330g Scott Scale 30

Jupp, den är så lätt. Ordentliga däck, Magura Durin MD80Rgaffel, 160/140mm skivbromsar och ändå mer 0,5kg lättare min.

Kan bero på lätta delar kanske ni tror men det är mer än så som spelar in. Ramen är slipad så onödig lack är borta. Han har ett Lightning SLvevparti som är bland de lättaste med en Campagnolo Recordframväxel med klämma så den passar Scalen. Sen har den som troligen enda Scale integrerade vajrar och bromsslang

Se så snyggt. Men det som är snyggare är att bakväxelvajern kommer ut längst bak på kedjestaget och bromsslangen kommer ut precis där den måste:

Tror inte det finns någon annan ram där det är så snyggt på, eller vet ni någon? Annars har den titankassett ifrån Nino, Sram X.0, KMC X10SLkedja, FRMklingor, Eggbeater 4ti,  Mortopstyre med Syntace F99styrstam och hjul bestående av bl.a. ZTR Racefälgar och A2Znav. Givetvis Alligator I-Linkhöljen och Powercordz. FRM Black Holesadel som toppen över den omgjorda SASOsadelstolpen.

Jag brukar inte gilla Scott men när folk får till det där lilla extra och vågar med snyggt och förhoppningsvis bra resultat kan jag göra ett undantag.

3 tankar på “7330g Scott Scale 30

  1. riktigt nice! det ligger en hel del jobb bakom kabel dragningen. frågan är väl om det försvagar ramen, eftersom det är en efter modifiering? det som var lite synd var att han inte har svarta hydral slangar vilket skulle se syggare ut till växelhöljet

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s