Cannondale Slice RS, and Stybar back in todays race in Essen!

Yesterday the bike was a dream, today it was hate and you saw blood and could have see tears but didn’t, instead ginger bread.

First time building bikes with internal everything and a lot of new things is never so easy. Specially as I did wrong, shouldn’t start mounting the crank and you should take out the liners after mounting the wires. And Cannondale should put in a liner in the chainstay for the builder.

But what a bike. Not that good brakes but like it anyway and everyone know that you shouldn’t brake to ride fast. And speaking of fast, compared the seatpost to a htc One X to show you how ”thick” it is:

And the result:

A 9,04kg Cannondale Slice RS Ultegra size 52. Clean front with integrated brake:

And from rear, nicely says AERO on the inside of the chainstays:

To the end, hope you didn’t miss the CX today in Essen. Zdenek Stybar is back and rode really well until the sprint. Sprinted and pushed Jan Denuwelaere into the side so he crashed. Was fast to go back and forgive himself and seemed to be happy that he didn’t broke anything. Stybar was first over the finishline but ended 4th.

essen

1. Jan Denuwelaere (shows how fast you can ride with Campagnolo)

2. Rob Peeters

3. Niels Albert

4. Zdenek Stybar

3 tankar på “Cannondale Slice RS, and Stybar back in todays race in Essen!

  1. Du skriver att bromsarna är dåliga är det hela konstruktionen som är usel eller skulle typ Nokon göra det bättre? Är i tagen att köpa en men försöker identifiera alla för och emot och jag vet att på en Specialized Shiv påverkar val av höljen otroligt mycket hur bra eller dåliga bromsarna är.

    • dåliga är att ta i men så var de inte och verkar inte vara någon skillnad på andra temporamar med sådana integrerade v-bromsar heller. Så tror inte det spelar någon roll om du jämfört topptemporamar.

      Det som gör Slice RS till en ram utöver andra är vajerdragningen vid stammen tycker jag. Kan ha riktigt korta vajrar och ändras inte oavsett hur du vrider styret. Sjukt bra konstruktion.

  2. Dåliga bromsar är ju en del av konceptet, har inte tänkt på dragningen innan men det är ju grymt, då vore ju nokon rätt nice för att knna dra det tight.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s