My bikes

Everyday bike: Specialized Daily:

 

 

Gravelbike: Specialized Diverge Comp Carbon:

DSC_0354

Roadbike: Specialized S-Works Tarmac Disc:

DSC_0325

20 thoughts on “My bikes

  1. Hej!
    Erik Persson här hur är det. har en fråga angående hjul jag sett på nätet. Dom säljs av superlight-bikeparts i tyskland och heter criterium. Finns i olika viktklasser kollar på bis 85 kg hjulen. Vet du något om dom styvhet mm. hör av dig. Vi tränar på i hög fart med klubben.
    Erik

    • Hej, jag har själv Criterium Schlauch med Sapim Laserekrar. Lätta fina hjul men inte så jättestyva precis. Man köper de mer för den lätta vikten och priset än styvheten.

      Bra ni håller fanan högt i klubben, men missa inte de avhängda

  2. Hej Jonas,
    Jag var förbi Henrik j och han visade superlight sidan, vet du hur de är nav m.m. jämfört med ett par hjul med DT 240 nav, mavic open pro fälg dt ekrar av något slag. Nu är det träning utan fart som gäller.
    Ha det gött i Norge och grattis till fast jobb.

    Gustaf

    • Smud på Flashen på bilderna här ja. Gamla modellen som är 10mm smalare än den nya han har. Men borttappad av posten så snart blir det en Tune Komm-Vor istället.

  3. Hej Jonas!

    Tänkte bara tacka för en intressant blogg! Har en fråga också, hur har den erfarenhet av extralites styrstam och zipps sl styre varit? Har noterat att du kört med dem och är lite intresserad av att skaffa dessa till nästa säsong eller har du kanske något annat bra lättviktstipps för styre/styrstam samt även sadelstolple 27,2 och 30,9?

    / Henrik

    • Tack för lite input:) Den erfarenheten var väldigt bra tycker jag. Zipp SL är ganska svårslaget i pris och vikt, kanske bara New Ultimate som alternativ. Stammen är inte den styvaste men fungerar utmärkt och du tänker inte precis på om den är styv eller inte när du cyklar. Kan rekommendera att köpa en momentnyckel bara då de har rätt höga krav.

  4. Hey Jonas,
    it has been a while now since you have changed your caad 10 to supersix. Can you compare them, can you say which one you prefer more? SuperSix is lighter by only 100g, but caad 10 has geometry of supersix evo. I have caad 10 and I like it so much.
    I like your blog, it’s very interesting to look from time time.
    Artur from Edinburgh

    • Never owned a SuperSIX, just got a SuperX, cxbike. Just 20g lighter frame and 140g heavier fork and a complete different bike. SuperSIX and caad10 have the same geometry what I know, at least had, Cannondale used the same geometry a while now.

      But the little I rode a SuperSIX I can’t compare it so well. In my size I’ve only ridden one SuperSIX and that was with Di2 and AX-Lightness wheels, felt stiff and good but didn’t think more about it.

      If I had could have got either a SuperSIX or a caad10 I would have got the SuperSIX, if it’s a hi-mod. Lighter and stiffer. The SuperSIX without hi-mod isn’t that special.

  5. Nice blog and bike you have!

    I’m also riding a Allez in the same colours and really like it! I see you use a lower conical spacer on the headseat then the original conical spacer wich came with my bike. Do you have any details about the conical spacer?

    Thx!

    • Completely different bikes. Epic is THE racebike and is made to go as fast possible. Best in many ways but it also lacks some plush damping for more comfortable all mountain riding. The 101 Marathon would I compare more to a Camber if compared with Specialized. The 101 Marathon and Liteville’s are made for long lasting with easy parts and an easy setup while Specialized wants to push limits and be the best which works sometimes and sometimes not.

  6. Hi Jonas,
    I found your blog while looking for advice on different choices of Crux. First of all I really enjoyed reading through your blog and all the options… very interesting. I am currently looking into buying the new 2016 Elite Crux (yellow/blue) or the last year Pro model. I think I seen you on the last years model too and wonder if you can advice if the price is worth buying the lastest 2016 model? Where are the differences from driver experience side (not just the technical stuff)?
    Many thanks and greetings form Munich!
    Steffen.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s