Lite mer om XTR 2011

Eller XTR980 som det borde heta men inte helt hundra på det än. Oavsett såg jag lite bilder häromdagen som jag tänkte dela med mig av. På delar som bromsok:

Bakväxel som är väldigt lik dagens tycker jag, lite annat vajerstopp i princip? Plus att den klarar 10 växlar fint som ni kan se.

Lite ny design på hjulen kan ni skymta lite med. Lite inspirerade av Avid Elixir och Hayes har de ändrat om bromshandtagen en del med:

Snyggt att man även kan montera ihop bromshandtag och växelreglage på Shimano med, finare på styret så. Lite borrat reglage men på denna bilden tycker jag nästan de ser lite billigt ut eller vad säger ni?

Får se när gruppen släpps och när proffsen börjar köra med den helt. Eller gör de redan de och jag missat de? Nyfiken på hur vevpartiet som kanske är det mest spännande ser ut med, blir det 2-delat eller 3-delat eller kommer båda alternativen finnas?

Lämna en kommentar