XTR980 i bilder

(Fick inte ha kvar bilderna) Gruppen är släppt helt istället på Shimano.

Förutom det efterlängtade 2-delade vevpartiet ifrån Shimano kan jag dela med mig av några fina bilder jag fick av en kompis här om dagen.

Fint bevis på att den nya XTRgruppen heter 980 och inte går över 1000 i serie.

Vevpartiet som jag visat här innan:

Framväxeln som inte är så olik dagens (XTR 970):

Sen bakväxeln som ser rätt fin ut, mjuka formen som resten av gruppen:

Polerat, flashigt och med mjuka formen är designen för nya gruppen, även en hel del polerat som vi kan se på vevpartiet. Bromshandtagen är ordentligt polerade de med:

Och för att inte att tala om oken:

Fint. Bromsarna gillar jag mest än så länge. Ser riktigt fina ut och lär konkurrera bra med andra tillverkare om även vikten är bra.

8 tankar på “XTR980 i bilder

Lämna en kommentar